Tilmeld dig vores nyhedsbrev »LOGIK & NYT.« og få det seneste om byggeri, bæredygtighed og social ansvarlighed.

* påkrævet

App testet i hemmelighed

25. marts offentliggjorde værktøjs- og beslagkæden Carl Ras sin nye mobiltelefon-løsning, så kunder fremover lettere kan bestille varer direkte fra en smartphone, uanset hvor de er. Løsningen er en såkaldt web-applikation, der er en type hjemmeside lavet specielt til den nye generation af smarte mobiltelefoner. Dét kan være en stor fordel for håndværksvirksomheder, der gerne vil kunne bestille, hvor som helst og når som helst.

Op til lanceringen spurgte Carl Ras i al fortrolighed om LOGIK & CO. ville teste deres nye løsning inden offentliggørelsen. Det sagde byggeledelsen ja til og i to uger testede vi applikationen i hemmelighed.

Selvom det ikke lykkedes at finde nogle alvorlige fejl i den nye app, så var sparringen alligevel vigtig, forklarer web-manager Kurt Hindkjær fra Carl Ras, som har stået for både udviklingen og testen.

»For os er det rigtig vigtigt at kvalitetssikre vores løsninger og sørge for, at de er prøvet af rigtige kunder, før vi går på markedet med dem,« siger Kurt Hindkjær.

For ham var det et naturligt valg, at spørge LOGIK & CO. fortæller han. Selvom vi langtfra er Carl Ras’ største samarbejdspartner, så er vi den kunde, der foretager den største andel af sine bestillinger online i stedet for at ringe eller selv køre af sted. Det er et område, hvor nogle byggevirksomheder stadig er meget gammeldags, til trods for at branchen har fået mere travlt og må planlægge bedre i hverdagen.

»Det er jo meget forskelligt, hvordan håndværksvirksomhederne organiserer deres varebestillinger, men jeg har indtryk af, at LOGIK & CO. laver meget planlagte indkøb, for at få de bedste priser og betingelser,« siger Kurt Hindkjær.

Iagttagelsen er helt korrekt. Om det er fra en stationær computer eller en smart telefon ude på byggepladserne, så er varebestillingen et vigtigt fokusområde for LOGIK & CO., uanset hvem vi bestiller hos. Derfor har det også været spændende, at bidrage til en løsning, der både kan spare tid og reducere fejlbestillinger, så vi kan fokusere på at hjælpe vores kunder og levere håndværksmæssig kvalitet.

I dag omsætter Carl Ras for 442 millioner kroner. Et tocifret millionbeløb heraf kommer fra nethandelen, hvor kæden har næsten halvanden million besøgende om året på carl-ras.dk fra både computere og smartphones.


App testet i hemmelighed

25. marts offentliggjorde værktøjs- og beslagkæden Carl Ras sin nye mobiltelefon-løsning, så kunder fremover lettere kan bestille varer direkte fra en smartphone, uanset hvor de er. Løsningen er en såkaldt web-applikation, der er en type hjemmeside lavet specielt til den nye generation af smarte mobiltelefoner. Dét kan være en stor fordel for håndværksvirksomheder, der gerne vil kunne bestille, hvor som helst og når som helst.

Op til lanceringen spurgte Carl Ras i al fortrolighed om LOGIK & CO. ville teste deres nye løsning inden offentliggørelsen. Det sagde byggeledelsen ja til og i to uger testede vi applikationen i hemmelighed.

Selvom det ikke lykkedes at finde nogle alvorlige fejl i den nye app, så var sparringen alligevel vigtig, forklarer web-manager Kurt Hindkjær fra Carl Ras, som har stået for både udviklingen og testen.

»For os er det rigtig vigtigt at kvalitetssikre vores løsninger og sørge for, at de er prøvet af rigtige kunder, før vi går på markedet med dem,« siger Kurt Hindkjær.

For ham var det et naturligt valg, at spørge LOGIK & CO. fortæller han. Selvom vi langtfra er Carl Ras’ største samarbejdspartner, så er vi den kunde, der foretager den største andel af sine bestillinger online i stedet for at ringe eller selv køre af sted. Det er et område, hvor nogle byggevirksomheder stadig er meget gammeldags, til trods for at branchen har fået mere travlt og må planlægge bedre i hverdagen.

»Det er jo meget forskelligt, hvordan håndværksvirksomhederne organiserer deres varebestillinger, men jeg har indtryk af, at LOGIK & CO. laver meget planlagte indkøb, for at få de bedste priser og betingelser,« siger Kurt Hindkjær.

Iagttagelsen er helt korrekt. Om det er fra en stationær computer eller en smart telefon ude på byggepladserne, så er varebestillingen et vigtigt fokusområde for LOGIK & CO., uanset hvem vi bestiller hos. Derfor har det også været spændende, at bidrage til en løsning, der både kan spare tid og reducere fejlbestillinger, så vi kan fokusere på at hjælpe vores kunder og levere håndværksmæssig kvalitet.

I dag omsætter Carl Ras for 442 millioner kroner. Et tocifret millionbeløb heraf kommer fra nethandelen, hvor kæden har næsten halvanden million besøgende om året på carl-ras.dk fra både computere og smartphones.